August 19, 2018

Magazín o automobilech

Tehdy sporťák,dnes šrot…

Tak teď Vám objasníme včem máte pravdu a včem nikoliv…

Jelikož Opel Calibra 4×4 Turbo je můj oblíbený kousek dal jsem si na této recenzi obzvlášť záležet…

Trochu informací o již zmiňovaném voze…

Tento model je klasická ukázka “nadupaného” dvoulitrového motoru se čtyřmi ventily na válec. Dnes nejmodernější koncepce. Bohužel Opel nezvládl konstrukci hlavy tohoto jinak skvělého motoru. Je tedy při jeho koupi dbát jistých zásad a veliké opatrnosti. Nutno však přiznat, že pokud je u tohoto modelu motor v pořádku je to skvělý pracant, který vás rozhodně bude jen a jen těšit.

Stručná charakteristika:

Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč vybaven turbodmychadlem KKK, zdvihový objem 1998 ccm, vrtání x zdvih 86.0 x 86.0 mm, výkon 150kW, točivý moment 270Nm, čtyřventilový rozvod DOHC. Elektronické vícebodové vstřikování paliva BOSCH.

 

Mechanická šestistupňová ručně řazená převodovka, pohon všech kol, nezávislé zavěšení všech kol, vpředu vzpěry McPherson, vzadu šikmá ramena, pérování vinutými pružinami, kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením, nádrž na 63 litrů, zavazadlový prostor 0.3 kubického metru. Tyto modely byly vyráběny pouze s pohonem 4×4 založené na principu visko spojky.

Opel Calibra 2.0V 4×4 Turbo i když překročila stářím hranici 10let tak ačkoliv se nezdá “nakopala by zadek” mnoha dnešním autům stejného obsahu…

ale co plusy a mínusy?

Tak si uvedeme pár plusů…

+ má poměrně na svůj výkon malou spotřebu okolo 8 litrů

+ Myslim si že se perfektně tuní…

+ není vysoká pořizovací cena,slušná Calibra se dá sehnat okolo 90 000Kč

+ Podívejte se na tu nádheru… =)

Nebude me tu vypisovat všechny plusy,těch by bylo opravdu mnoho…

Tak ted pár mínusů….

– Jak už jsem řekl auto překročilo stářím hranici 10 let

– Auto má snahu rezvět,ale toto záleží jen na Vás,stačí zavařit na stříknout gumoasfaltem a můžete bezstarostí jezdit…

– velká poruchovost,tykajcíse součástí opotřebených stářím…

– Motor by potřeboval lechčí GO,to víte stáří,tak nejčastěji odchází…

*praskaní vodních hadic*

*elektrika*

*čidla*

*alternátor*

*praskání hlav*

*simeringů v rozvodovce*

*a dalších mnoho problémů se 4×4*

Zkrátka plusy a mínusy si určitě na autě najdete samy,a ačkoliv to vypadá že auto už je zralé do šrotu,nemusí tak být když občas auto necháte opravit,seřídit…

Tady se můžete mrknout na více fotek o calibře…

Recenze